2013年度初等教育全国協議会記録

2014年2月7,8日

第65回初等教育全国協議会

2014年1月9日

司会:福田博人(広島大学院生)
参加者:広島大学附属小学校教諭4名及び広島大学院生10名
内容:研究大会に向けてのディスカッション

2013年12月6

司会:森山健(広島大学院生)
参加者:影山和也(助言者)、他14名
内容:研究大会に向けてのディスカッション

2013年11月21

司会:福田博人(広島大学院生)
参加者:影山和也(助言者)、他10名
内容:研究大会に向けてのディスカッション

2013年11月7

司会:影山和也(広島大学准教授)
参加者:大橋(発表者)、他14名

Götz Krummheuer, (2013), The relationship between diagrammatic argumentation and narrative argumentation in the context of the development of mathematical thinking in the early years【3回目】


2013年10月24

司会:影山和也(広島大学准教授)
参加者:大橋(発表者)、他16名

Götz Krummheuer, (2013), The relationship between diagrammatic argumentation and narrative argumentation in the context of the development of mathematical thinking in the early years【2回目】

LinkIcon議事要録

2013年7月11

司会:大滝孝治(広島大学院生)
参加者:大橋(発表者)、他15名

Götz Krummheuer, (2013), The relationship between diagrammatic argumentation and narrative argumentation in the context of the development of mathematical thinking in the early years【1回目】

LinkIcon議事要録

2013年6月27

司会:早田透(広島大学院生)
参加者:上ヶ谷(発表者)、他15名

Lynn M. McGarvey, (2012), What Is a Pattern? Criteria Used by Teachers and Young Children, Mathematical Thinking and Learning, Volume 14, Issue 2, pp. 310-337 【最終回】

LinkIcon議事要録


2013年6月13

司会:大滝孝治(広島大学院生)
参加者:上ヶ谷(発表者)、他17名

Lynn M. McGarvey, (2012), What Is a Pattern? Criteria Used by Teachers and Young Children, Mathematical Thinking and Learning, Volume 14, Issue 2, pp. 310-337 【3回目】

LinkIcon議事要録


2013年5月30

司会:影山和也(広島大学准教授)
参加者:上ヶ谷(発表者)、他16名

Lynn M. McGarvey, (2012), What Is a Pattern? Criteria Used by Teachers and Young Children, Mathematical Thinking and Learning, Volume 14, Issue 2, pp. 310-337 【2回目】

LinkIcon議事要録


2013年4月25

司会:小山正孝(広島大学教授)
参加者:上ヶ谷(発表者)、他17名

Lynn M. McGarvey, (2012), What Is a Pattern? Criteria Used by Teachers and Young Children, Mathematical Thinking and Learning, Volume 14, Issue 2, pp. 310-337 【1回目】

LinkIcon議事要録



〒739-8524 東広島市鏡山1-1-1
Tel: 0824-24-6810
Fax: 0824-24-3463