2013年度初等教育全国協議会記録
2014年2月7,8日
第65回初等教育全国協議会
2014年1月9日
司会:福田博人(広島大学院生)
参加者:広島大学附属小学校教諭4名及び広島大学院生10名
内容:研究大会に向けてのディスカッション
2013年12月6日
司会:森山健(広島大学院生)
参加者:影山和也(助言者)、他14名
内容:研究大会に向けてのディスカッション
2013年11月21日
司会:福田博人(広島大学院生)
参加者:影山和也(助言者)、他10名
内容:研究大会に向けてのディスカッション
2013年11月7日
司会:影山和也(広島大学准教授)
参加者:大橋(発表者)、他14名
Götz Krummheuer, (2013), The relationship between diagrammatic argumentation and narrative argumentation in the context of the development of mathematical thinking in the early years【3回目】
2013年10月24日
司会:影山和也(広島大学准教授)
参加者:大橋(発表者)、他16名
Götz Krummheuer, (2013), The relationship between diagrammatic argumentation and narrative argumentation in the context of the development of mathematical thinking in the early years【2回目】
2013年7月11日
司会:大滝孝治(広島大学院生)
参加者:大橋(発表者)、他15名
Götz Krummheuer, (2013), The relationship between diagrammatic argumentation and narrative argumentation in the context of the development of mathematical thinking in the early years【1回目】
2013年6月27日
司会:早田透(広島大学院生)
参加者:上ヶ谷(発表者)、他15名
Lynn M. McGarvey, (2012), What Is a Pattern? Criteria Used by Teachers and Young Children, Mathematical Thinking and Learning, Volume 14, Issue 2, pp. 310-337 【最終回】
2013年6月13日
司会:大滝孝治(広島大学院生)
参加者:上ヶ谷(発表者)、他17名
Lynn M. McGarvey, (2012), What Is a Pattern? Criteria Used by Teachers and Young Children, Mathematical Thinking and Learning, Volume 14, Issue 2, pp. 310-337 【3回目】
2013年5月30日
司会:影山和也(広島大学准教授)
参加者:上ヶ谷(発表者)、他16名
Lynn M. McGarvey, (2012), What Is a Pattern? Criteria Used by Teachers and Young Children, Mathematical Thinking and Learning, Volume 14, Issue 2, pp. 310-337 【2回目】
2013年4月25日
司会:小山正孝(広島大学教授)
参加者:上ヶ谷(発表者)、他17名
Lynn M. McGarvey, (2012), What Is a Pattern? Criteria Used by Teachers and Young Children, Mathematical Thinking and Learning, Volume 14, Issue 2, pp. 310-337 【1回目】