2015年3月21日

司会:原清澄
参加者:影山・小山(助言者)、他12名
内容:研究大会を終えてのディスカッション

LinkIcon議事要録
LinkIcon議事要録
LinkIcon議事要録
LinkIcon議事要録

2014年12月23日

司会:原清澄
参加者:入川・岩崎・影山・小山(助言者)、他13名
内容:研究大会に向けてのディスカッション

LinkIcon議事要録
LinkIcon議事要録
LinkIcon議事要録
LinkIcon議事要録

2014年11月13

司会:影山和也(広島大学准教授)
参加者:森山(発表者)、他12名

Bert van Oers, (2010), Emergent mathematical thinking in the context of play, Educational Studies in Mathematics, Volume 74, pp.23-37 【2回目】

LinkIcon議事要録

2014年10月17

司会:影山和也(広島大学准教授)
参加者:森山(発表者)、他14名

Bert van Oers, (2010), Emergent mathematical thinking in the context of play, Educational Studies in Mathematics, Volume 74, pp.23-37 【1回目】

LinkIcon議事要録

2014年7月11

司会:影山和也(広島大学准教授)
参加者:大滝(発表者)、他13名

Einat Heyd-Metzuyanim, (2013), The co-construction of learning difficulties in mathematics-teacher-student interactions and their role in the development of a disabled mathematical identity, Educational Studies in Mathematics, Volume 83, pp.341-368 【最終回】

LinkIcon議事要録


2014年6月20

司会:影山和也(広島大学准教授)
参加者:大滝(発表者)、他16名

Einat Heyd-Metzuyanim, (2013), The co-construction of learning difficulties in mathematics-teacher-student interactions and their role in the development of a disabled mathematical identity, Educational Studies in Mathematics, Volume 83, pp.341-368 【3回目】

LinkIcon議事要録

2014年5月16

司会:影山和也(広島大学准教授)
参加者:大滝(発表者)、他15名

Einat Heyd-Metzuyanim, (2013), The co-construction of learning difficulties in mathematics-teacher-student interactions and their role in the development of a disabled mathematical identity, Educational Studies in Mathematics, Volume 83, pp.341-368 【2回目】

LinkIcon議事要録


2014年4月25

司会:影山和也(広島大学准教授)
参加者:大滝(発表者)、他15名

Einat Heyd-Metzuyanim, (2013), The co-construction of learning difficulties in mathematics-teacher-student interactions and their role in the development of a disabled mathematical identity, Educational Studies in Mathematics, Volume 83, pp.341-368 【1回目】

LinkIcon議事要録


〒739-8524 東広島市鏡山1-1-1
Tel: 0824-24-6810
Fax: 0824-24-3463