2015年3月21日
2014年12月23日
2014年11月13日
司会:影山和也(広島大学准教授)
参加者:森山(発表者)、他12名
Bert van Oers, (2010), Emergent mathematical thinking in the context of play, Educational Studies in Mathematics, Volume 74, pp.23-37 【2回目】
2014年10月17日
司会:影山和也(広島大学准教授)
参加者:森山(発表者)、他14名
Bert van Oers, (2010), Emergent mathematical thinking in the context of play, Educational Studies in Mathematics, Volume 74, pp.23-37 【1回目】
2014年7月11日
司会:影山和也(広島大学准教授)
参加者:大滝(発表者)、他13名
Einat Heyd-Metzuyanim, (2013), The co-construction of learning difficulties in mathematics-teacher-student interactions and their role in the development of a disabled mathematical identity, Educational Studies in Mathematics, Volume 83, pp.341-368 【最終回】
2014年6月20日
司会:影山和也(広島大学准教授)
参加者:大滝(発表者)、他16名
Einat Heyd-Metzuyanim, (2013), The co-construction of learning difficulties in mathematics-teacher-student interactions and their role in the development of a disabled mathematical identity, Educational Studies in Mathematics, Volume 83, pp.341-368 【3回目】
2014年5月16日
司会:影山和也(広島大学准教授)
参加者:大滝(発表者)、他15名
Einat Heyd-Metzuyanim, (2013), The co-construction of learning difficulties in mathematics-teacher-student interactions and their role in the development of a disabled mathematical identity, Educational Studies in Mathematics, Volume 83, pp.341-368 【2回目】
2014年4月25日
司会:影山和也(広島大学准教授)
参加者:大滝(発表者)、他15名
Einat Heyd-Metzuyanim, (2013), The co-construction of learning difficulties in mathematics-teacher-student interactions and their role in the development of a disabled mathematical identity, Educational Studies in Mathematics, Volume 83, pp.341-368 【1回目】